خیابان بنی‌هاشم، بن‌بست شاهباز، پلاک‌14

ساعات‌کاری شنبه تا پنجشنبه 18:00 - 8:00

ارتباط با ما  4-02122334402

نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]همانگونه که دیوار قبل از رنگ نیاز به آماده‌سازی دارد، برای نصب کاغذ دیواری نیز باید ابتدا دیوار را آماده کرد. پس نیاز به زیرسازی مناسب و تهیه تجهیزات لازم برای نصب کاغذدیواری داریم. شرکت آکس تزئین نوین با بیش از 30 سال در زمینه فروش، طراحی و اجرای محصولات دکوراسیون داخلی در خدمت شما عزیزان می باشد.

زیرسازی مناسب برای نصب کاغذدیواری

آماده‌سازی دیوار که به زیر سازی معروف است شامل برطرف کردن سوراخ‌ها و خرابی‌های گچ دیوار می‌شود به گونه‌ای که دیوار کاملاً صاف و یکدست شود. علاوه بر این، دیوار از هر جنسی برای نصب کاغذ دیواری مناسب نیست. به عنوان مثال دیوارهای گچی نسبت به دیواری‌های سیمانی یا چوبی پذیرش بهتری برای کاغذ دیواری دارند. اگر می خواهيد زيركار مناسبی داشته باشيد تا كاغذ ديواری اصطلاحا خوش روی ديوار بنشيند و هنگام نصب هم دردسر زيادی نداشته باشيد بهتر است زيركار ديوار را از قبل آماده كنيد.

زیرسازی مناسب برای نصب کاغذدیواریبرای اين كار كافی است چسب چوبی كه خريده‌ايد را با كمی آب رقيق كنيد تا حالت رنگ پيدا كند و سپس آن را به وسيله قلم مو يا غلتك روی ديوار بزنيد. اين كار سبب می شود تا غبار و كثيفی ديوار از بين برود و چسب مخصوص كاغذديواری هم راحت‌تر روی كار می نشيند و هنرتان را عمری میكند. البته اگر اين كار را هم انجام ندهيد باز هم میتوانيد روی چسبيدن كاغذديواری روی ديوار موردنظرتان حساب كنيد.

زیرسازی مناسب برای نصب کاغذدیواریيادتان باشد، اگر ديوار زيركار شما گچ خالی است و قبلا نقاشی نشده، بايد پيش از اين كار، يكی دو دست روغن‌اليف همانند رنگ زدن به ديوار‌ها بزنيد تا سطح آن لغزنده شود و كاغذديواری روی آن خوب بنشيند. پس از آنكه روغن اليف را روی ديوار زديد میتوانيد چسب چوب را بزنيد و ديوار را برای نصب نهايی آماده كنيد. اگر ديوار سنگی داريد، بايد ابتدا سطح آن را به‌صورت كامل بتونه فوری بكشيد. برای تهيه بتونه فوری هم میتوانيد از تركيب مل و چسب كاغذديواری استفاده كنيد. همچنين اگر سطح ديوارتان قبلا روغن پلاستيك بوده، احتمال پوسته شدن آن وجود دارد. اگر كاغذديواری را روی اين سطح روغن پلاستيك بچسبانيد و ببينيد كه خودش را نمیگيرد، مجبوريد سطح آن را بتراشيد و سپس چسب چوب بزنيد.

تجهیزات مورد نیاز 

تهیه تجهیزات مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

  • انتخاب و خرید رول کاغذ دیواری
  • تیغ یا کاتر فرش
  • کاردک پلاستیکی
  • چسب ماتیکی
  • چسب کاغذ دیواری
  • قلم مو یا غلتک نقاشی
  • میز مطالعه

مراحل نصب کاغذ دیواری

مراحل نصب کاغذ دیواری شامل زیرسازی مناسب، تهیه تجهیزات لازم برای نصب، مهارت و دانش کافی برای نصب صحیح کاغذدیواری می باشد. در زمان نصب کاغذدیواری باید به نکاتی توجه نمایید که در ادامه برایتان شرح می دهیم. در ویدئوی زیر مشاهده می کنید که نصب کاغذدیواری توسط تیم فنی آکس کاملا به صورت حرفه ای و بدون نقص انجام می شود.

 

نصب کاغذدیواری در محیط مرطوب

کاغذدیواری کاربرد خاص خود را دارد. به عنوان مثال اگر در داخل حمام استفاده شود، حتی اگر کاغذدیواری ضد رطوبت باشد، پس از مدت کوتاهی به دلیل رطوبت محیط، چسب زیر کاغذ دیواری از بین رفته و خیلی زود خراب می‌شود. بهتر است نصب کاغذدیواری در محیط خشک انجام شود.

ابعاد دیوار برای نصب کاغذ دیواری

ابعاد دیوار برای نصب کاغذ دیواری

از دیگر نکاتی که قبل از نصب کاغذدیواری باید به آن دقت کرد، ابعاد دیوار است. اگر طول و ارتفاع دیوار کم باشد، بسیاری از نقش و نگارهای کاغذدیواری بریده می‌شود و طرح آن را به خوبی نشان نخواهد داد. طرح کاغذدیواری‌ها بجز کاغذ دیواری‌های پوستری، تکرار شونده است؛ بنابراین بهتر است دیواری انتخاب شود که فضای کافی برای تکرار چند بار طرح کاغذ دیواری را داشته باشد. هر چه طرح کاغذدیواری درشت تر باشد، دیواری که روی آن نصب می‌شود نیز باید بزرگ‌تر باشد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

تیم تخصصی آکس دکور متشکل از طراح، برنامه نویس، تأمین محتوا و ادمین سئو در راستای اطلاع رسانی به مشتریان هلدینگ ساختمانی آکس فعالیت خود را از سال 1397 آغاز نموده است.

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.